Mi-e teamă de tine când te văd goală. Mi-e teamă să-ţi cer, uneori, a vorbi în locul meu. Mi-e teamă că o vei face (simulezi teribil docilitatea), însă că lumea va înţelege de fiecare dată altceva. Mi-e teamă că nu vei mai fi a mea, chiar dacă nu vei şti decât să-mi repeţi cuvintele. Mi-e teamă când te văd aşteptându-le (de aceea ţi le şi spun mereu prompt, mereu în exces). Mi-e teamă să mă recunosc în tine, dar mi-e şi mai teamă să nu mă recunosc. Mi-e teamă că nu voi putea să deosebesc între cele două situaţii. Mi-e teamă când te văd aşa, întinsă, albă, disponibilă, de parcă ai fi fost făcută pentru mine. Mi-e teamă că, pentru tine, orice aş însemna, însemn ceea ce ar fi putut însemna oricine altcineva – dacă sosea primul. Mi-e teamă că eşti astfel pentru că nu eşti nicicum. Mi-e teamă că nu voi rămâne decât ceea ce mi s-a părut că am rămas pentru tine. Mi-e teamă că nu voi rămâne decât ceea ce ţi s-a părut ţie că am rămas pentru mine. Mi-e teamă că îmi vei lămuri sensul pentru a-mi voala semnificaţia. Mi-e teamă că mă vei înghesui într-un palimpsest (inevitabil descalificant, inevitabil exagerându-mă, inevitabil evitabil – dacă n-ai fi fost tu la mijloc). Mi-e teamă că te asimilez unei fiinţe vii (deoarece mi-e teamă pentru ea, pentru care mi-e teamă că am făcut pe departe mai puţin faţă de cât am făcut pentru tine). Mi-e teamă că mi-e teamă de tine fiindcă te doresc mai mult decât pe ea, pe care o doresc într-adevăr cel mai mult. Mi-e teamă că te-am văzut cum eşti de fiecare dată când am vrut, în vreme ce pe ea n-am văzut-o cum este decât atunci când a vrut ea. Mi-e teamă că vidul tău este mai amplu decât misterul ei (pe care l-aş putea chiar nimeri folosindu-mă de vidul tău, copleşindu-l cu vorbele mele despre misterul ei). Mi-e însă şi mai teamă că vidul tău e mic faţă de misterul pe care i-l amenajez folosindu-mă de însuşi vidul tău. Mi-e teamă că habar n-am care sunteţi cine – dintre voi două. Mi-e teamă că tu eşti aici, în vreme ce ea e departe. Mi-e teamă că n-am cum să n-o iubesc – şi ţine minte asta, curva dracului!

