(Revistă culturală, pagina 6)

du-mă-napoi

la mine

să uit de noi

de algele uscate ale

gândurilor mele

carnivore

*

(Para.docs, revistă online) Istorioara care m-a găsit în seara unei biblioteci din cartierul copilăriei se referă la enigma unui fenomen cu totul banal.

*

(Roman bulversant) În seara zilei de 18 mai a anului 201…, doamna X a avut un vis de nemărturisit. Printre florile corcoduşului (sau papagalului) din grădină, s-a strecurat către dânsa şoapta vinovată a unui vag nor negru.

*

(Jules Verne) Peste oraşul situat aproape de paralela 45, în acel tărâm misterios pe care, odinioară, tracii îl populaseră în proporţie de 79,4%, a apărut un nor de dimensiuni impresionante. Nici măcar Victor Hugo sau Cuvier n-ar fi putut spune la câte picioare se înălţa ciudata formaţiune compusă din aburi.

*

De zile-ntregi aud Bacovia etc.

*

(Bac, Limba şi literatura română) Poetul, spune că n-a mai plouat de mult şi că cerul sa topit şi a curs pe pământ, favorizând asfel irigaţile.

*

(Urmuz) Batistele şi vinetele ce îl caracterizau pe conducătorul aparatului de mestecat fire de fier din barba funcţionarilor cu aromă de migdale pătrate nu mai văzuseră o asemenea aversă de când se scumpiseră afişele nemţeşti cu lanţuri de halva bine unse.

*

Plouă, mânca-ţi-aş.

*

Reporterii noştri, aflaţi la 200 m sub ape, sunt gata să ne aducă ultimele noutăţi despre inundaţiile catastrofale din Capitală.

–          Bună seara, Parsifal, ne auzi?

–          Blub.

*

(Joyce) Era o noapteroare a îngrozilei precedentifrice cu ploaia aia e a ei, to beep or not no beep, a dracucuiului potriveapă din cercul seninterior.

*

(Céline) Braoum!… Crack!… Era evident!… nu mă înşelasem!… în mijlocul serii!… paf!… Toc! Ştiam!… Unchiul se băgase la cutie!… Fricos!… pentru un mic tunet de doi bani!… căcănar!… Aveam dreptate, asta era… Plouă, iată!… şi?… De ce nu accepta evidenţa?… Vlan!… Uite că tună iar!… Sunt aproape un om de ştiinţă, minus diploma!… Îmi venea să mă piş de la sunetul insistent al burlanelor!… Şi paf!… Eu nu!, rezist!, sunt un bărbat!…

*

Acele cadavre ude nici măcar nu-i atraseră atenţia lui Maldoror, care, în ciuda părerii imbecile a cititorului nostru nu mai puţin trist, îi număra firele de păr lui Falmer, sarcină cu atât mai dificilă (Oceanul o ştie!) cu cât erau lipite într-un mod pe care până şi bunul-simţ cartezian n-ar ezita să-l considere drept încâlcit şi poate chiar inextricabil.

*

(Artaud) Apa îmi curgea în creier ca dintr-un cur contaminat cu

TĂCERI

de găină asasinată în circumvoluţiunile mele

ga-pai-da

privată

găi-

na

na-na

ca şi cum căcatul universal se pusese împotriva gândurilor mele

ÎNTRETĂIATE

pa-ta-glup-glup

glup

la-gla-gla!

*

Ipac grăiesc domniei-tale că plouă.

*

(comoarahestugmitilor) Pe străzile mele ascunse, în pliuri de metafore obsesive, pletele negre plouă torenţial.

*

În această imagine, ploaia umezeşte Dasein-ul, care usucă ploaia în deschisul originii drept-ascuns-în-nimic-şi-totuşi-meteo. Aici se lasă ascultat modul-de-a-cădea-perpendicular-pe-pământ al fiinţării-care-se-regăseşte-în-fenomenul-meteorologic.

*

 (Pifou) Pas glop pas glop pluie!

